Kalmarille 10 ekotehokkaan hybridikonttilukin tilaus

Helsinki, FINLAND

CARGOTEC OYJ, LEHDIST?TIEDOTE, 17.2.2021 KLO 15

Cargoteciin kuuluva Kalmar on sopinut 10 hybridikonttilukin toimittamisesta Hutchison Portsin Rotterdamissa, Alankomaissa sijaitsevaan ECT Delta -terminaaliin. Tilaus on kirjattu Cargotecin vuoden 2021 ensimm?isen nelj?nneksen tilauskantaan, ja toimitus tapahtuu saman vuoden kolmannella nelj?nneksell?.?

Pohjanmeren rannikolla Rotterdamissa sijaitseva Hutchison Ports ECT Delta on yksi Euroopan suurimmista konttiterminaaleista, joka pystyy palvelemaan uusimman sukupolven suurimpia konttialuksia. Terminaalilla on jatkuva yhteys yli 100 satamaan Euroopassa, Aasiassa ja Pohjois-Afrikassa. ECT Delta k?ytt?? konttilukkeja konttien kuljetukseen laiturialueella ja konttikent?ll? sek? kuorma-autojen lastaamiseen ja purkamiseen.

Kalmarin hybridikonttilukki v?hent?? sek? terminaalien polttoaineen kulutusta ett? hiilidioksidip??st?j? merkitt?v?sti tavallisiin diesel-konttilukkeihin verrattuna. Hybridilaitteista tulee my?s merkitt?v?sti v?hemm?n melua kuin dieselkoneista. Hybridikuljetuslukkien regeneratiivinen energiaj?rjestelm? muuntaa jarrutuksissa ja konttitarttujan laskemisessa muodostuvan energian s?hk?ksi ja varastoi sen kuljetuslukin omaan, huippumoderniin litiumioniakkuj?rjestelm??n.

Mikko Mononen, myyntijohtaja, EMEIA, Kalmar: “On suuri kunnia toivottaa ECT tervetulleeksi Kalmarin asiakaskuntaan ja toimittaa ensimm?iset hybridikonttilukit Alankomaihin. T?m? tilaus osoittaa asiakkaiden luottamuksen todistetusti toimivaan hybriditeknologiaamme ja kertoo terminaalioperaattorien pyrkimyksest? ty?skennell? kohti kest?v?mp?? lastink?sittelyn tulevaisuutta.”

Lis?tietoa medialle:

Mikko Mononen, myyntijohtaja, EMEIA, Kalmar, puh. 040 536 0596, mikko.mononen@kalmarglobal.com

Maija Ekl?f, markkinointi- ja viestint?johtaja, Kalmar, puh. 020 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar tarjoaa markkinoiden kattavimman valikoiman lastink?sittelyratkaisuja ja -palveluja satamiin, terminaaleihin, jakelukeskuksiin ja raskaan teollisuuden k?ytt??n. Kalmar on edell?k?vij? terminaalien automatisoinnissa ja energiatehokkaassa konttien k?sittelyss?. Joka nelj?s kontti ymp?ri maailman siirret??n Kalmar-ratkaisun avulla. Kalmarin laaja tuotevalikoima, maailmanlaajuinen palveluverkosto ja kyky integroida terminaalien eri prosessit saumattomasti toisiinsa tehostavat asiakkaan liiketoiminnan tuottavuutta kaikilla osa-alueilla. www.kalmarglobal.com?

Kalmar on osa Cargotec-konsernia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,3 miljardia euroa, ja konserni ty?llist?? noin 11 500 henkil??. www.cargotec.com

Liite

Kalmar-konttilukki kalmar_logo